Συγχωνεύσεις στις αστικές συγκοινωνίες
Τον εξορθολογισμό των αστικών συγκοινωνιών σχεδιάζει το Υπουργείο Υποδομών.
Με στόχο τη δραστική περιστολή των δαπανών στις αστικές συγκοινωνίες το Υπουργείο Υποδομών προωθεί σχέδιο που περιλαμβάνει συγχωνεύσεις οργανισμών, μετακινήσεις προσωπικού, μειώσεις αποδοχών, επανασχεδιασμό των δρομολογίων και αναπροσαρμογή στις τιμές των εισιτηρίων. Όλα αυτά υπό τις ασφυκτικές πιέσεις της τρόικας, καθώς το ετήσιο έλλειμμα στις συγκοινωνίες, ξεπερνά τα 600 εκατομμύρια ευρώ.
Μεγαλύτερη συχνότητα και αξιόπιστα δρομολόγια εξακολουθούν να ζητούν οι επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών.
Το Υπουργείο Υποδομών επεξεργάζεται σχέδιο 10 σημείων για την πλήρη αναδιοργάνωση των αστικών συγκοινωνιών και τον περιορισμό των ελλειμμάτων που ανέρχονται σε 650 εκατομμύρια ευρώ.
Στόχος παραμένει πάντως να γεφυρωθεί το μισθολογικό χάσμα που υπάρχει μεταξύ των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες , όπου τα σκήπτρα κρατούν οι εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ, ενώ τη χαμηλότερη μισθοδοσία έχουν οι εργαζόμενοι στο Τραμ.
Το συνολικό ποσό των οφειλών διαφόρων υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ για δωρεάν μετακινήσεις η μετακινήσεις με έκπτωση ειδικών ομάδων πολιτών φθάνουν τα 423 εκατομ, ευρώ.
Το σχέδιο εξυγίανσης προβλέπει:
- επανασχεδιασμό των δρομολογίων
- επανακαθορισμό της επιδότησης του εισιτήριου, που θα οδηγήσει και σε αύξηση των τιμών από το 2011
- ανακατανομή του προσωπικού
- δραστικές περικοπές σε υπερωρίες και ρεπό
- εξορθολογισμό αμοιβών προσωπικού
Καθώς η λαθρεπιβίβαση έχει εξελίχθη σε μια από τι μεγαλύτερες πληγές των αστικών συγκοινωνιών, ειδικά στα λεωφορεία. Το Υπουργείο Υποδομών μελετά επίσης:
- αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής με ανάθεση ελέγχου κομίστρουσε ιδιωτική εταιρεία
- εξέλιξη του ΟΑΣΑ σε μητροπολιτικό φορέα
- ανάθεση συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΑ προς τρίτους
- επανασχεδιασμό δρομολογίων προαστιακού και Μετρό ώστε να μην αλληλλοκαλύπτονται
- συγχώνευση εταιρειών ΕΘΕΛ-ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ-ΜΕΤΡΟ-ΤΡΑΜ ώστε να μειωθούν δραστικά τα έξοδα συντήρησης και λειτουργίας των συγκοινωνιακών μέσων.