Δόθηκε για διαβούλευση το σχέδιο νόμου για τα κλειστά επαγγέλματα

Όπως δήλωσε ο αρμόδιος υπουργός κ. Δημήτρης Ρέππας, εντός του Μαΐου αναμένεται να κατατεθεί στη βουλή το σχετικό νομοσχέδιο, το οποίο αναρτάται σήμερα στο διαδίκτυο, σύμφωνα με την πάγια τακτική της κυβέρνησης, προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι και όποιος άλλος θέλει να καταθέσουν τις απόψεις, τις παρατηρήσεις και τις ενστάσεις τους και στη συνέχεια θα πάρει το δρόμο για τη Βουλή.
Οικονομική κρίση, ανεργία, περιορισμένες ευκαιρίες απασχόλησης, γραφειοκρατία και επαγγέλματα που δύσκολα μπορούσες να ασχοληθείς, όλα αυτά αλλάζουν όμως καθώς την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς των φορτηγών δημοσίας χρήσης προβλέπει το νομοσχέδιο που παρουσίασε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Το σχέδιο νόμου είναι η αρχή για το "άνοιγμα των λεγόμενων κλειστών επαγγελμάτων.
Το κόστος της εισφοράς που θα καταβάλει στο κράτος ο κάθε ενδιαφερόμενος προκειμένου να αποκτήσει άδεια οδικών εμπορευματικών μεταφορών. θα ανέρχεται σε ποσό μεταξύ 45.000 και 70.000 ευρώ.
Με τα νέα δεδομένα δεν θα υπάρχει ανώτατο ή κατώτατο όριο στο ύψος των κομίστρων.
Οι εθνικοί μεταφορείς θα εκτελούν δρομολόγια που τώρα πραγματοποιούν μόνο οι διεθνείς μεταφορείς και αντίστροφα.
Οι άδειες θα χορηγούνται υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Αξιοπιστία, οικονομική επιφάνεια και επαγγελματική κατάρτιση θα είναι τα βασικά κριτήρια.
Δημιουργείται εθνικό ηλεκτρονικό μητρώο μεταφορικών εταιρειών και ένας "κωδικός" οδικής ασφάλειας στον οποίο θα συνεισφέρουν οι μεταφορικές εταιρείες και οι πόροι του ταμείου αυτού θα χρηματοδοτούν έργα υποδομής
Με επιφυλακτικότητα αντιδρούν οι μεταφορείς στις εξαγγελίες του υπουργείου υποδομών και μεταφορών, υποστηρίζοντας ότι δεν εξασφαλίζεται η ένταξη του κλάδου στον αναπτυξιακό νόμο.
Όλοι οι μεταφορείς θα πρέπει να δημιουργήσουν η να ενταχθούν σε εταιρείες το αργότερα σε 5 χρόνια, οι οποίες θα μπορούν να ενταχθούν στις προβλέψεις του αναπτυξιακού νόμου