Σαν σήμερα πριν 2.489 χρόνια η Ναυμαχία της Σαλαμίνας έθεσε καθοριστικά την Ελευθερία και την Δημοκρατία ως αξίες της ανθρωπότητας
του Αλέξανδρου Αλεξάκη.
ΕΕΔΙΠ Ε.Μ.Πολυτεχνείου
Με την σημερινή μας επικοινωνία θα προσπαθήσουμε να συνδέσουμε την σημασία του πολιτισμού και της παράδοσης που εκφράζεται μέσα από ένα ιστορικό γεγονός στο οποίο ελάχιστα έχει δοθεί η απαιτούμενη αξία και σημασία.
του.
Απονέμοντας -μέσα από την φιλόξενη στήλη -την τιμή, κάνουμε μια αναδρομή μεταφέροντας ένα ελάχιστο μέρος της πεμπτουσίας οδού η οποία μας οδηγεί στον παράγοντα ύπαρξης του ελληνικού πνεύματος.
Απόρροια ενός ιστορικού γεγονότος, που σηματοδότησε έντονα και έβαλε την σφραγίδα του στο όραμα για την συνέχεια της ζωής και ανάπτυξης της Έθνους και της Πατρίδας μας.
Το ιστορικό γεγονός είναι…
Η Ναυμαχία της Σαλαμίνος. Στις 22 Σεπτεμβρίου 480 π.Χ.
Εστιάζοντας στα γεγονότα σταχυολογούμε μερικές στιγμές για να δείξουμε το μέγεθος της κρισιμότητας που πέρασε ο ελληνισμός, ο οποίος σημειωτέον είχε φτάσει στο έσχατο σημείο της εξαφάνισης του εάν η έκβαση της ναυμαχίας είχε λάβει άλλη τροπή.
Προεξέχουσα προσωπικότητα ο Θεμιστοκλής, Αθηναίος στρατηγός (526-461 π.Χ.) ο οποίος πράγματι είναι μια αποκάλυψη στην οποία, ίσως, δεν έχει απονεμηθεί ποτέ η ανάλογη τιμή, καθώς επίσης και αυτού του ιστορικού γεγονότος το οποίο θα έπρεπε να εορτάζεται ως Εθνική Επέτειος, καθώς επίσης και ως εδραίωσης της Δημοκρατίας.
Ο Μνησίφιλος αφού έμαθε από τον Θεμιστοκλή την απόφαση των Ελλήνων να ναυμαχήσουν στον Ισθμό τον συμβουλεύει να μεταπείσει τον Ευρυβιάδη και να γίνει ναυμαχία στην Σαλαμίνα.
Λέγοντας του.
«Ασφαλώς, αν φύγουν τα πλοία από την Σαλαμίνα, δεν θα ναυμαχήσεις πια για την πατρίδα, γιατί καθ ένας θα φύγει στην πόλη του, ούτε ο Ευρυβιάδης, ούτε κανείς άλλος θα μπορέσει να τους κρατήσει, ώστε να μη διασκορπιστεί ο στόλος. Και η Ελλάς θα καταστραφεί από την απερισκεψία μας. Αλλά αν υπάρχει κάποιος τρόπος, πήγαινε και προσπάθησε να ανατρέψης τις αποφάσεις.
Ίσως μπορέσεις να πείσης τον Ευρυβιάδη να αλλάξει γνώμη, ώστε να μείνει εδώ».
Το ελληνικό πνεύμα εμπλουτίζεται ή αποκαλύπτεται μετά από αυτό το γεγονός.
Και η ανθρωπότητα, ανιχνεύει την πηγή αυτού του πνεύματος και την αναζητά, γιατί οι αξίες του είναι πανανθρώπινες..
Η αυταπάρνηση γίνεται όραμα για τις επερχόμενες γενεές.
Τρόπος ζωής και η αξιοπρέπεια της με επίκεντρο τον Άνθρωπο.
Μετά από το Ιστορικό αυτό γεγονός
Έχουμε την προσήλωση των ιδεών και κυρίως στη θεμελίωση της αξίας της ανθρώπινης οντότητας βάζοντας τα θεμέλια για την αναγνώριση της και την πορεία της στην Ζωή.
Την Ελευθερία.
Που εκφράζεται με το πολίτευμα της Δημοκρατίας
Θέτει πλέον στο προσκήνιο ως είδος τόσο προσφιλές όσο και άρρηκτα συνδεδεμένο με την ίδια την πνευματική μας ύπαρξη, ορίζοντάς την σαφώς θυγατέρα της ίδιας της Φύσης.
Η Ελλάδα παίρνει την μορφή που την γνωρίζουμε. ‘Όχι την γεωγραφική της μέσα στην γεωμετρία της οριοθέτησης της αλλά λαμβάνει έκταση και ζωγραφίζεται στον χώρο του Πνευματικής υπόστασης της ανθρωπότητας.
Ο άνθρωπος, εμπνέεται και αισθάνεται τους νόμους τις Φύσης με τους οποίους αντιλαμβάνεται ότι είναι ένα μ αυτήν και τους ερμηνεύει σύμφωνα με την ζωή του.
Θεμέλιο της φυσικής επιστήμης.
Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα στο οποίο θα αναφερθούμε.
Μετά λίγες δεκαετίες από τους Περσικούς πολέμους
Ο Δημόκριτος οραματίζεται το άτομο, και το ορίζει με την ακόλουθη έμφυτη ορθολογική επιστημονικότητα, η οποία ισχύει μέχρι σήμερα.
«Το άτομο είναι το ελαχιστότατο τμήμα της ύλης»
Η λέξη άτομο προέρχεται από το α-τομή, που σημαίνει αυτό που δεν τέμνεται.
Μ’ αυτήν την ελληνική λέξη αναφέρεται παγκοσμίως σε όλε τις γλώσσες αυτή η έννοια της φυσικής.
Και συνεχίζει, παρακαλώ με προσοχή αναλύστε την ακόλουθη έννοια,
Ως βασική προϋπόθεση του ατόμου είναι ότι αυτά κινούνται αενάως, άνευ ουδενός συγκεκριμένου σκοπού, και ότι είναι ελεύθερα και ανεξάρτητα.
Σαφής επίδρασης της φύσης και του τρόπου ζωής της εποχής του την οποία χαρακτηρίζει ο τρόπος σκέψης, ο τρόπος ζωής και διακυβέρνησης που είναι στην προκειμένη περίπτωση η Αθηναϊκή Δημοκρατία, η ωραιότητα μέσα από τις τέχνες, και ο βίος κοντά στη Φύση.
Αυτή η ανάπτυξη και η θεμελίωση των κανόνων της φυσικής συνεχίστηκε και μετέπειτα στην διάρκεια των ελληνιστικών χρόνων σε περιοχές όπου υπήρχε ειρήνη όπως είναι η πόλης Αλεξάνδρεια η ανάπτυξης εξακολουθεί, Ερατοσθένης (275-194 π.Χ.)(Βιβλιοθήκη της Αλεξανδρείας, ιδρυθείσα από τον Πτολεμαίο τον Φιλάδελφο (283-247 π.Χ.η οποία καταστράφηκε από τον Ιούλιο Καίσαρα το 47 π.Χ.), στην Σάμο ο Αρίσταρχος 310 π.Χ. στις Συρακούσες ο Αρχιμήδης 287 π.Χ.
Ανοίγει τον δρόμο όπου σ΄ αυτόν θα περάσουν γενεές όχι μόνο των Ελλήνων αλλά και άλλων λαών της Ευρώπης, κάνοντας τα διδάγματα του Χριστιανισμού ο οποίος θα έλθει αργότερα πλέον κατανοητά και ακόμη πιο οικία.
Η Αναγέννηση στην Ευρώπη είναι το φαινόμενο αυτής της εξέλιξης .
Μετέπειτα, ύστερα από πολλούς αιώνες αργότερα στην Δύση κυριαρχεί η φυσιογνωμία του Άγγλου φιλοσόφου John Locke (1633-1702) του οποίου οι πραγματείες και τα συγγράμματα διαμόρφωσαν την πνευματική δομή της εποχής του. Στην πραγματεία του “Essay Concerning Human Understanding” χρησιμοποιεί την ίδια σκέψη του Δημοκρίτου και κάνει το αντίστροφο από ότι έκανε ο Δημόκριτος.
Ενώ ο Δημόκριτος ερμηνεύει την φύση σύμφωνα μ’ αυτό που ζει, ο Locke μεταφέρει τα της φύσης του ατόμου στην ζωή και προτρέπει τους ανθρώπους να ζήσουν σε μια κατάσταση της πολιτείας της οποίας οι πολίτες πρέπει να είναι ελεύθεροι και ανεξάρτητοι.
Μεταφέρω την ίδια φράση από το σύγγραμμα του Ακαδημαϊκού Φυσικοχημικού Γεωργίου Καραγκούνη στο έργο του «Προς την δύσιν η ατομική θεωρία της ύλης»
Που ανακοινώθηκε την 15η Ιανουαρίου το 1985 στην συνεδρίαση της Ακαδημίας Αθηνών.
«…όπως τα άτομα των αερίων είναι μεταξύ των ίσα, ανεξάρτητα, και κινούνται ελευθέρως ούτως και μεταξύ των ατόμων μιας κοινωνίας πρέπει να κυριαρχή η ελευθερία και η ισότης. Ο John Locke καλεί τους έχοντας την εξουσίαν όπως μη εφαρμόζουν ιδίους νόμους αλλά να εφαρμόζουν νόμους τους οποίους έχει προδιαγράψει η φύσις. Οι σκέψεις αυταί υποστηριζόμεναι υπό της προσωπικής του γοητείας, τα μέγιστα συνέβαλον εις την διαμόρφωσιν του πνευματικού κλίματος της εποχής εκείνης».
Εδώ βλέπουμε το αντίστροφο η φύση να εμπνέει κανόνες πολιτειακής διακυβέρνησης κάτι ανάλογο με τους έλληνες αλλά από την πλευρά πλέον της εφαρμογής των φυσικών νόμων στους ανθρώπους. Πρόκειται για την ίδια ακριβώς σύνδεση.
Ανθρώπου-φύση.
Εκτός όμως απ’ αυτήν την ανεκτίμητη προσφορά, περιέχεται και μια άλλη επίσης, αποτέλεσμα αυτής ένδοξης ημερομηνίας.
Η οποία εκδηλώνεται μέσα από την τέχνη και συμπεριλαμβάνει ένα σύνολο επιστημών.
Τον Παρθενώνα.
Και η συμβολή των ιδεών σοφίας ειρήνης πολιτισμού και παράδοσης που εκδηλώνεται σε μια θεότητα την Αθηνά
Η θεά Αθηνά ως ιδέα θεωρείται μέρος της την θείας πρόνοιας. Βλέποντας, την προσφορά της φύσης την απέδωσαν σ’ αυτήν, υφαίνοντας την πολύ κοντά στην ανθρώπινη πλάση.
Αποδίδεται σ’ αυτήν το ανεκτίμητου δώρο που συμπεριλαμβάνεται από αρχαιοτάτων ετών μέχρι σήμερα στην διατροφή μας και αποτελεί την βάση της καλής υγείας.
Το ελαιόδενδρο και εξ αυτού οι καρποί του με το ελαιόλαδο.
O Πολιτισμός και η παράδοση συνυπάρχουν δείχνοντας με σαφή τρόπο την
αφετηρία τους που είναι η ίδια η Φύση με το δώρο της, την Ελευθερία..
Λαμβάνει από τον άνθρωπο την μορφή διαφόρων λατρευτικών οντοτήτων.
Η θεά Αθηνά είναι μία απ’ αυτές.
Στην αρχαιότητα η θεά Αθηνά κατείχε στις καρδιές, μια εξέχουσα θέση.
Σήμερα, έχει περάσει στην ανάμνηση και στον σεβασμό.
Όμως, περικλείει μιαν πνευματική ολότητα που θα επιδρά στις καρδιές όσο υπάρχει ελληνισμός.
Αυτή είναι η ύφανση του πολιτισμού μας ο οποίος δηλώνει την αφετηρία του στις παραδώσεις, οι οποίες φυλάσσονται ακοίμητες στην παιδεία και στις τέχνες.
Θρησκεία…αξίες ζωής…
Με αποτέλεσμα αυτής της διδασκαλίας οι πράξεις που συνθέτουν το όραμα της Ελευθερίας και της αξιοπρέπειας του Ανθρώπου, όπως τις δίδαξαν από ελληνικής πλευράς ο Πυθαγόρας, ο Ηράκλειτος, ο Πλάτων, ο Σωκράτης και μετέπειτα ο Ιησούς Χριστός.
Η Ναυμαχία της Σαλαμίνας καθόρισε και έβαλε την σφραγίδα της στον ελληνικό πολιτισμό ο οποίος μετά απ’ αυτό προσέφερε στην ανθρωπότητα τις αξίες εκείνες που τον χαρακτηρίζουν.
Την αξιοπρέπεια στον άνθρωπο την αγάπη σ’ αυτόν εκφρασμένη στην αποκορύφωση της, που είναι η προσωπική Θυσία.
Αλέξανδρος Αλλεξάκης
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ">Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΕΕΔΙΠ Ε.Μ.Πολυτεχνείου

του.
Απονέμοντας -μέσα από την φιλόξενη στήλη -την τιμή, κάνουμε μια αναδρομή μεταφέροντας ένα ελάχιστο μέρος της πεμπτουσίας οδού η οποία μας οδηγεί στον παράγοντα ύπαρξης του ελληνικού πνεύματος.
Απόρροια ενός ιστορικού γεγονότος, που σηματοδότησε έντονα και έβαλε την σφραγίδα του στο όραμα για την συνέχεια της ζωής και ανάπτυξης της Έθνους και της Πατρίδας μας.
Το ιστορικό γεγονός είναι…
Η Ναυμαχία της Σαλαμίνος. Στις 22 Σεπτεμβρίου 480 π.Χ.
Εστιάζοντας στα γεγονότα σταχυολογούμε μερικές στιγμές για να δείξουμε το μέγεθος της κρισιμότητας που πέρασε ο ελληνισμός, ο οποίος σημειωτέον είχε φτάσει στο έσχατο σημείο της εξαφάνισης του εάν η έκβαση της ναυμαχίας είχε λάβει άλλη τροπή.
Προεξέχουσα προσωπικότητα ο Θεμιστοκλής, Αθηναίος στρατηγός (526-461 π.Χ.) ο οποίος πράγματι είναι μια αποκάλυψη στην οποία, ίσως, δεν έχει απονεμηθεί ποτέ η ανάλογη τιμή, καθώς επίσης και αυτού του ιστορικού γεγονότος το οποίο θα έπρεπε να εορτάζεται ως Εθνική Επέτειος, καθώς επίσης και ως εδραίωσης της Δημοκρατίας.
Ο Μνησίφιλος αφού έμαθε από τον Θεμιστοκλή την απόφαση των Ελλήνων να ναυμαχήσουν στον Ισθμό τον συμβουλεύει να μεταπείσει τον Ευρυβιάδη και να γίνει ναυμαχία στην Σαλαμίνα.
Λέγοντας του.
«Ασφαλώς, αν φύγουν τα πλοία από την Σαλαμίνα, δεν θα ναυμαχήσεις πια για την πατρίδα, γιατί καθ ένας θα φύγει στην πόλη του, ούτε ο Ευρυβιάδης, ούτε κανείς άλλος θα μπορέσει να τους κρατήσει, ώστε να μη διασκορπιστεί ο στόλος. Και η Ελλάς θα καταστραφεί από την απερισκεψία μας. Αλλά αν υπάρχει κάποιος τρόπος, πήγαινε και προσπάθησε να ανατρέψης τις αποφάσεις.
Ίσως μπορέσεις να πείσης τον Ευρυβιάδη να αλλάξει γνώμη, ώστε να μείνει εδώ».
Το ελληνικό πνεύμα εμπλουτίζεται ή αποκαλύπτεται μετά από αυτό το γεγονός.
Και η ανθρωπότητα, ανιχνεύει την πηγή αυτού του πνεύματος και την αναζητά, γιατί οι αξίες του είναι πανανθρώπινες..
Η αυταπάρνηση γίνεται όραμα για τις επερχόμενες γενεές.
Τρόπος ζωής και η αξιοπρέπεια της με επίκεντρο τον Άνθρωπο.
Μετά από το Ιστορικό αυτό γεγονός
Έχουμε την προσήλωση των ιδεών και κυρίως στη θεμελίωση της αξίας της ανθρώπινης οντότητας βάζοντας τα θεμέλια για την αναγνώριση της και την πορεία της στην Ζωή.
Την Ελευθερία.
Που εκφράζεται με το πολίτευμα της Δημοκρατίας
Θέτει πλέον στο προσκήνιο ως είδος τόσο προσφιλές όσο και άρρηκτα συνδεδεμένο με την ίδια την πνευματική μας ύπαρξη, ορίζοντάς την σαφώς θυγατέρα της ίδιας της Φύσης.
Η Ελλάδα παίρνει την μορφή που την γνωρίζουμε. ‘Όχι την γεωγραφική της μέσα στην γεωμετρία της οριοθέτησης της αλλά λαμβάνει έκταση και ζωγραφίζεται στον χώρο του Πνευματικής υπόστασης της ανθρωπότητας.
Ο άνθρωπος, εμπνέεται και αισθάνεται τους νόμους τις Φύσης με τους οποίους αντιλαμβάνεται ότι είναι ένα μ αυτήν και τους ερμηνεύει σύμφωνα με την ζωή του.
Θεμέλιο της φυσικής επιστήμης.
Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα στο οποίο θα αναφερθούμε.
Μετά λίγες δεκαετίες από τους Περσικούς πολέμους
Ο Δημόκριτος οραματίζεται το άτομο, και το ορίζει με την ακόλουθη έμφυτη ορθολογική επιστημονικότητα, η οποία ισχύει μέχρι σήμερα.
«Το άτομο είναι το ελαχιστότατο τμήμα της ύλης»
Η λέξη άτομο προέρχεται από το α-τομή, που σημαίνει αυτό που δεν τέμνεται.
Μ’ αυτήν την ελληνική λέξη αναφέρεται παγκοσμίως σε όλε τις γλώσσες αυτή η έννοια της φυσικής.
Και συνεχίζει, παρακαλώ με προσοχή αναλύστε την ακόλουθη έννοια,
Ως βασική προϋπόθεση του ατόμου είναι ότι αυτά κινούνται αενάως, άνευ ουδενός συγκεκριμένου σκοπού, και ότι είναι ελεύθερα και ανεξάρτητα.
Σαφής επίδρασης της φύσης και του τρόπου ζωής της εποχής του την οποία χαρακτηρίζει ο τρόπος σκέψης, ο τρόπος ζωής και διακυβέρνησης που είναι στην προκειμένη περίπτωση η Αθηναϊκή Δημοκρατία, η ωραιότητα μέσα από τις τέχνες, και ο βίος κοντά στη Φύση.
Αυτή η ανάπτυξη και η θεμελίωση των κανόνων της φυσικής συνεχίστηκε και μετέπειτα στην διάρκεια των ελληνιστικών χρόνων σε περιοχές όπου υπήρχε ειρήνη όπως είναι η πόλης Αλεξάνδρεια η ανάπτυξης εξακολουθεί, Ερατοσθένης (275-194 π.Χ.)(Βιβλιοθήκη της Αλεξανδρείας, ιδρυθείσα από τον Πτολεμαίο τον Φιλάδελφο (283-247 π.Χ.η οποία καταστράφηκε από τον Ιούλιο Καίσαρα το 47 π.Χ.), στην Σάμο ο Αρίσταρχος 310 π.Χ. στις Συρακούσες ο Αρχιμήδης 287 π.Χ.
Ανοίγει τον δρόμο όπου σ΄ αυτόν θα περάσουν γενεές όχι μόνο των Ελλήνων αλλά και άλλων λαών της Ευρώπης, κάνοντας τα διδάγματα του Χριστιανισμού ο οποίος θα έλθει αργότερα πλέον κατανοητά και ακόμη πιο οικία.
Η Αναγέννηση στην Ευρώπη είναι το φαινόμενο αυτής της εξέλιξης .
Μετέπειτα, ύστερα από πολλούς αιώνες αργότερα στην Δύση κυριαρχεί η φυσιογνωμία του Άγγλου φιλοσόφου John Locke (1633-1702) του οποίου οι πραγματείες και τα συγγράμματα διαμόρφωσαν την πνευματική δομή της εποχής του. Στην πραγματεία του “Essay Concerning Human Understanding” χρησιμοποιεί την ίδια σκέψη του Δημοκρίτου και κάνει το αντίστροφο από ότι έκανε ο Δημόκριτος.
Ενώ ο Δημόκριτος ερμηνεύει την φύση σύμφωνα μ’ αυτό που ζει, ο Locke μεταφέρει τα της φύσης του ατόμου στην ζωή και προτρέπει τους ανθρώπους να ζήσουν σε μια κατάσταση της πολιτείας της οποίας οι πολίτες πρέπει να είναι ελεύθεροι και ανεξάρτητοι.
Μεταφέρω την ίδια φράση από το σύγγραμμα του Ακαδημαϊκού Φυσικοχημικού Γεωργίου Καραγκούνη στο έργο του «Προς την δύσιν η ατομική θεωρία της ύλης»
Που ανακοινώθηκε την 15η Ιανουαρίου το 1985 στην συνεδρίαση της Ακαδημίας Αθηνών.
«…όπως τα άτομα των αερίων είναι μεταξύ των ίσα, ανεξάρτητα, και κινούνται ελευθέρως ούτως και μεταξύ των ατόμων μιας κοινωνίας πρέπει να κυριαρχή η ελευθερία και η ισότης. Ο John Locke καλεί τους έχοντας την εξουσίαν όπως μη εφαρμόζουν ιδίους νόμους αλλά να εφαρμόζουν νόμους τους οποίους έχει προδιαγράψει η φύσις. Οι σκέψεις αυταί υποστηριζόμεναι υπό της προσωπικής του γοητείας, τα μέγιστα συνέβαλον εις την διαμόρφωσιν του πνευματικού κλίματος της εποχής εκείνης».
Εδώ βλέπουμε το αντίστροφο η φύση να εμπνέει κανόνες πολιτειακής διακυβέρνησης κάτι ανάλογο με τους έλληνες αλλά από την πλευρά πλέον της εφαρμογής των φυσικών νόμων στους ανθρώπους. Πρόκειται για την ίδια ακριβώς σύνδεση.
Ανθρώπου-φύση.
Εκτός όμως απ’ αυτήν την ανεκτίμητη προσφορά, περιέχεται και μια άλλη επίσης, αποτέλεσμα αυτής ένδοξης ημερομηνίας.
Η οποία εκδηλώνεται μέσα από την τέχνη και συμπεριλαμβάνει ένα σύνολο επιστημών.
Τον Παρθενώνα.
Και η συμβολή των ιδεών σοφίας ειρήνης πολιτισμού και παράδοσης που εκδηλώνεται σε μια θεότητα την Αθηνά
Η θεά Αθηνά ως ιδέα θεωρείται μέρος της την θείας πρόνοιας. Βλέποντας, την προσφορά της φύσης την απέδωσαν σ’ αυτήν, υφαίνοντας την πολύ κοντά στην ανθρώπινη πλάση.
Αποδίδεται σ’ αυτήν το ανεκτίμητου δώρο που συμπεριλαμβάνεται από αρχαιοτάτων ετών μέχρι σήμερα στην διατροφή μας και αποτελεί την βάση της καλής υγείας.
Το ελαιόδενδρο και εξ αυτού οι καρποί του με το ελαιόλαδο.
O Πολιτισμός και η παράδοση συνυπάρχουν δείχνοντας με σαφή τρόπο την
αφετηρία τους που είναι η ίδια η Φύση με το δώρο της, την Ελευθερία..
Λαμβάνει από τον άνθρωπο την μορφή διαφόρων λατρευτικών οντοτήτων.
Η θεά Αθηνά είναι μία απ’ αυτές.
Στην αρχαιότητα η θεά Αθηνά κατείχε στις καρδιές, μια εξέχουσα θέση.
Σήμερα, έχει περάσει στην ανάμνηση και στον σεβασμό.
Όμως, περικλείει μιαν πνευματική ολότητα που θα επιδρά στις καρδιές όσο υπάρχει ελληνισμός.
Αυτή είναι η ύφανση του πολιτισμού μας ο οποίος δηλώνει την αφετηρία του στις παραδώσεις, οι οποίες φυλάσσονται ακοίμητες στην παιδεία και στις τέχνες.
Θρησκεία…αξίες ζωής…
Με αποτέλεσμα αυτής της διδασκαλίας οι πράξεις που συνθέτουν το όραμα της Ελευθερίας και της αξιοπρέπειας του Ανθρώπου, όπως τις δίδαξαν από ελληνικής πλευράς ο Πυθαγόρας, ο Ηράκλειτος, ο Πλάτων, ο Σωκράτης και μετέπειτα ο Ιησούς Χριστός.
Η Ναυμαχία της Σαλαμίνας καθόρισε και έβαλε την σφραγίδα της στον ελληνικό πολιτισμό ο οποίος μετά απ’ αυτό προσέφερε στην ανθρωπότητα τις αξίες εκείνες που τον χαρακτηρίζουν.
Την αξιοπρέπεια στον άνθρωπο την αγάπη σ’ αυτόν εκφρασμένη στην αποκορύφωση της, που είναι η προσωπική Θυσία.
Αλέξανδρος Αλλεξάκης
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ">Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.